Bavet, made for friends

Bavet is een nieuw soort spaghetti-keten waar efficiëntie, kwaliteit en beleving centraal staan.

De uitdaging

Bavet is een nieuw soort spaghetti-keten waar efficiëntie, kwaliteit en beleving centraal staan. Ze bieden geen full-table service aan, maar gaan voor lekker, snel en betaalbaar. Er moest dus een volledige nieuwe brand gelanceerd worden die een zo groot mogelijk publiek aansprak.

Onze aanpak

Centraal in de beleving staat natuurlijk de “Bavet”. Iedereen krijgt er eentje aangeboden bij zijn eten. Dit zorgt er niet alleen voor dat je zonder vlekken op je kleren naar huis gaat, het zorgt voor leuke momenten die zeer shareable zijn op social media. In het restaurant vind je afbeeldingen van beroemde personen, zoals Albert Einstein, die slurpen aan een spaghettisliert. Deze figuren worden doorheen de hele branding gebruikt en in het restaurant in de Muinkkaai (Gent) staat er zelf eentje geschilderd in graffiti op de muur.
Er werd ook zeer hard gefocust op een leuke typografie. Deze werd compleet custom ontworpen voor verschillende doeleinden.
De content op de website werd zeer minimaal gehouden zodat de bezoekers meteen de nodige informatie te zien krijgen.
Over de gehele lijn wilden we een soort van internationale Brooklyn-style feel creëren.
Denk dus: vette typografie en een algemene grungy en neon look.

Ook zin om met ons aan de slag te gaan?

Maak een afspraak!